یزدفردا: استاندار یزد: برای تبدیل خاتم ومروست به کانون بهره وری در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی، ارائه تسهیلات به واحد‌های گلخانه‌ای پیشرفته از محل تبصره ۱۸ و نیز خورشیدی کردن چاه‌های کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش یزدفردا: نشست شورای اداری شهرستان خاتم به ریاست استاندار و به منظور اتخاذ تصمیمات لازم جهت حل مسائل و مطالبات این شهرستان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست؛ تحول، پیشرفت و عدالت را از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم در استان برشمرد و اظهار کرد: برایند همه رویکرد‌ها و برنامه‌های استان باید منجر به تحول، پیشرفت و عدالت شود.

مهران فاطمی با تاکید بر توزیع عادلانه ثروت و خدمات در تمامی شهرستان‌های استان تصریح کرد: با توجه به توسعه نامتوازن موجود در استان از همان روز‌های ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم، این رویکرد در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گرفت.

وی اولویت قرار دادن شهرستان‌های خاتم و مروست در بحث توزیع منابع را یکی از مصوبات این جلسه ذکر کرد و گفت: امهال وام‌های کشاورزی باید به شهرستان‌های دارای اقتصاد کشاورزی تعلق گیرد و باقی مانده منابع با اولویت شهرستان‌های کمتر برخوردار توزیع شود.

استاندار یزد اختصاص منابع به شهرستان‌های کمتر برخوردار را رویکردی مبتنی بر عدالت دانست و عنوان کرد: بر این اساس در توزیع باقی مانده منابع سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ استان، شهرستان‌های خاتم و مروست به صورت ویژه دیده خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از بهاباد، شهرستان خاتم و مروست به عنوان مقاصد بنیاد علوی قرار گرفته‌اند، گفت: مجموعه استان همواره نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های کمتر برخوردار داشته و شهرستان‌های جنوبی استان در صدر اولویت‌های تخصیص اعتبارات استانی قرار دارند.

فاطمی از پیگیری‌های استان جهت تامین منابع مورد نیاز برای امهال وام‌های کشاورزی شهرستان خاتم خبر داد و افزود: پروژه‌های بیمارستان خاتم و باند دوم جاده هرات- هرابرجان پیشرفت قابل قبولی داشته و با پیگیری‌های انجام شده مسئله تامین خوراک واحد پتروشیمی شهرستان نیز حل شده است.

استاندار استان با اشاره به حضور رئیس جمهور در شهرستان خاتم علی رغم مطالبه تمامی شهرستان‌های استان، گفت: در جریان این سفر تخصیص‌های مناسبی به شهرستان خاتم تعلق گرفت تا وعده‌های رئیس جمهور با سرعت بیشتری محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهر هرات هرچه سریع‌تر براساس نقطه نظرات فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر تهیه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شود. 

فاطمی با تاکید بر لزوم تبدیل خاتم و مروست به شهرستان هدف بهره‌وری و اصلاح الگوی کشت و صنایع تبدیلی در راستای کاهش مشکلات آبی منطقه، تصریح کرد: در این راستا ارائه تسهیلات به واحد‌های گلخانه‌ای پیشرفته از محل تبصره ۱۸ و نیز خورشیدی کردن چاه‌های کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی جهت تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان، تا پایان سال جاری خبر داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا